Forum Witamy serdecznie Strona Główna Witamy serdecznie
NA NIEZALEżNYM FORUM ZłOCIEńCA

Co się stało ze ścieżką zdrowia?
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny

monia.wer

Dołączył: 08 Lis 2006

Skąd: Złocieniec

PostWysłany: Czw 22:13, 21 Cze 2007    Temat postu: Co się stało ze ścieżką zdrowia?

Czy ktoś pamięta ścieżkę zdrowia w lesie naprzeciwko stadionu? Były tam takie metalowe konstrukcje służące do ćwiczeń gimnastycznych. Można było w ten sposób urozmaicić sobie jogging lub spacer. Od wielu lat nikt nie dbał o te konstrukcje, mimo, że konserwacja kilku drabinek raczej nie była przesadnie kosztowna. Wybrałam się w to miejsce "z misją" sfotografowania ich obecnego stanu, a tu niemiła niespodzianka - ze ścieżki zdrowia pozostał jedynie wydeptany trakt, a po wszystkich metalowych akcesoriach nie pozostało śladu. Pamiętam takie czasy, kiedy byłam zbyt mała, żeby dosięgnąć szczytu drabinki, a z czasem urosłam i to drabinka wydawała mi się za niska Razz Szkoda ścieżki; mam miłe z nią wspomnienia Crying or Very sad

baba45
121-160 POSTóW

Dołączył: 15 Mar 2007

PostWysłany: Pią 8:39, 22 Cze 2007    Temat postu:

Stało się, Moniu, to co zwykle u nas: robi się jakąś rzecz raz na wieczność, potem nikt o to nie dba, nie konserwuje, nie naprawia, aż rzecz nadaje się tylko do skasowania. Za jakiś czas zrobi się może od nowa...

PostWysłany: Sob 14:33, 23 Cze 2007    Temat postu:

Ale zanim się cokolwiek zrobi od nowa, to jest to poprzedzone lata naprzód politycznymi hasłami puszczanymi w społeczny eter, jaka to wspaniała i przemyślana inicjatywa władz powstała. Very Happy Najważniejsze nie jest to, aby coś zrobić, tylko aby upiec na tym pieczeń polityczną. Very Happy
A przecież taka ścieżka zdrowia, to bardzo dobra sprawa. A poza tym jak powiedziała Monika, naprawdę mało kosztowna.

monia.wer

Dołączył: 08 Lis 2006

Skąd: Złocieniec

PostWysłany: Pon 21:57, 25 Cze 2007    Temat postu:

baba45 napisał:
Dokładnie tak to zwykle wygląda. W rezultacie może okazać się to bardziej kosztowne, ale co tam - po nas choćby potop; niech się martwią inni Wink Boję się tylko, żeby ktoś nie wpadł na pomysł usunięcia jeszcze pomnika Jahna oraz pozostałości karczmy i strzelnicy. Wygląda to bardzo podobnie - najpierw czekamy, aż się samo rozpadnie, a jeśli się nie chce samo rozpaść, to trzeba siłom natury dopomóc Wink

bogdan1562 napisał:

Właśnie dlatego mój znajomy wymyślił sobie, że wystaruje w wyborach z hasłem "radny-bezradny". Niestety, bez pieczeni ani rusz. Trzeba zawsze rzucić ludowi jakiś kąsek dla zachęty Razz

PostWysłany: Pon 22:18, 25 Cze 2007    Temat postu:

Naszemu ludowi włanie takich propagandowych kąsków potrzeba najbardziej. Reszta ma niewielkie znaczenie. Dlatego kolejka po miotłe do zamiatania w grupie jest coraz dłuższa. A kto ją dostanie, ten myśli, że Pana Poga za nogi złapał i staje się wiernym elektoratem. Dla mnie to ciemnogród. Ludzie w większości mają tak jak mają, na własne życzenie.

PostWysłany: Pon 22:30, 25 Cze 2007    Temat postu:

Ja do dzisiaj bardzo broniłam naszego miasta przed takimi krytycznymi uwagami, że to miasto się zwija i takie tam... Zawsze podawałam przykład ludzi z for internetowych, wszelkie inicjatywy podejmowane przez ludzi (wystawy, galerie, sprzątanie parku...) i takie tam. Od wczoraj jest u mnie rodzina z Poznania. Dziś wybraliśmy się na spacer po mieście, poszliśmy do pizzerii (zresztą jedynego bodaj miejsca, gdzie można zjeść obiad), później poszliśmy do parku Żubra, dalej Cieszyńską (ciocia z wujkiem aż zdjęcia chcieli robić ulicy bez chodnika Razz ), później w stronę miasta (na całej trasie owszem, ławeczki, skoszona trawa, ale aż... JEDEN kosz na śmieci). Na koniec odprowadziliśmy moją siostrę na dworzec PKP na pociąg - o zgrozo! Tam to dopiero mieli ubaw... A ja, choć bardzo mnie to zabolało, musiałam przyznać rację, że to miasto się zwija, bo nie ma żadnego długoterminowego planu rozwoju, że nie ma na dzień dzisiejszy żadnego (poza stanicą i internatem, gdzie warunki są jakie są) miejsca noclegowego, że choć spichlerz jest naszą galerią (piękną zresztą), jest wiecznie zamknięty (a przecież miała tam być kawiarnia, taras widokowy, wystawy...). Ech, najgorsze jest to, że niewiele można z tym zrobić... Smutno mi dzisiaj Sad

PostWysłany: Wto 10:02, 26 Cze 2007    Temat postu:

monia.wer napisał:
mój znajomy wymyślił sobie, że wystaruje w wyborach z hasłem "radny-bezradny"

Może bardziej odpowiednie hasło byłoby "radny-zaradny"? Wink

PostWysłany: Wto 10:45, 26 Cze 2007    Temat postu:

Balbina napisał:
do pizzerii (zresztą jedynego bodaj miejsca, gdzie można zjeść obiad)

Jak dokładnie małe miasteczko na poj.Drawskim, takie jak Złocieniec czy Czaplinek powinno się rozwijać, i jaki powinien być ten rozwój, można by się spierać. Ale jedna rzecz jest ponad dyskusją: nie ma knajp, barków, restauracyjek, tawern stanowiących o czarze i charakterze miejscowości!!! W normalnych warunkach każda strona rynku powinna mieć z jedną knajpkę, i to wychodzącą szeroko rzędem parasoli daleko na chodnik i poza. W tym conajmniej 1 knajpka na miasto oferująca to co podobno wyróżnia ten rejon - ryby!!!

Czemu tak się dzieje? Ludzie nie jedzą? Nie opłaca się? W Italii każda wieś ma swoją trattorię, znakomite potrawy, niewielki ruch, i jakoś wszystko się kręci.

zachar
81-120 POSTóW

Dołączył: 08 Cze 2007

Skąd: stawno

PostWysłany: Wto 11:14, 26 Cze 2007    Temat postu:

mamy często do rządzących stertę pretensji-często uzasadnionych-ale oni wiecznie nie maja naprawiać tego co my zepsuliśmy lub czego nam sie nie chce robić.
to przecież prywatne inicjatywy doprowadzają do pewnego ruchu. powstała pizzeria, bo taka była potrzeba rynku, i chwała joli za to. będzie deptak to może ledwo radzące sobie sklepy, zmienią branże i ktoś wpadnie na pomysł baru mlecznego czy smażalni ryb.

niektórzy burmistrzowie robią poranny obchód miasta. dla służb jest to czas oczekiwania na burę, że czegoś nie zrobili. w tym wypadku można byłoby prać przykład z innych włodarzy. zapewne złocieniec by na tym skorzystał.

PostWysłany: Wto 16:34, 26 Cze 2007    Temat postu:

zachar napisał:

Z tymi rządzącymi i psuciem to różnie bywa. Zgoda, trudno mieć pretensje do burmistrza małej miejscowości że sam nie otwiera smażalni frytek na rogu. Ale jak jej nie ma to nie wszystko można uzasadnić brakiem inicjatywy lokalnej. Mysle że częściej np. dzięki niemożliwemu fiskalizmowi, ZUSom i biurokracji jest to zajęcie byznesowo nieatrakcyjne, a to w końcu wina rządzących -chociaż wyżej. Już sam fakt że mała firemka zawieszajac poza-sezonowo działalność nie może się łatwo odczepić od ZUSu jest wymowny.

Natomiast od burmistrza i jego świty wymagać by można czego innego - wizji miasta oraz aktywnego ułatwiania, a w każdym razie nie przeszkadzania inicjatywie prywatnej. Oczywiscie każde władze miejskie skłamią w tym miejscu że właśnie to robią. Wink

PostWysłany: Wto 18:11, 26 Cze 2007    Temat postu:

zachar napisał:
to przecież prywatne inicjatywy doprowadzają do pewnego ruchu.

I tu się nie zgodzę. Sorry, ale gdyby gminie zależało na rozwoju turystyki, to u nas stałoby się tak jak w normalnych sznujących się krajach - władze dowiedziawszy się o jakiejś ciekawej inicjatywie (np. powstaniu pizzerii, która może przyciągnąć turystów) udają się go właściciela i zawierają z nim umowę - np. nie nakładają podatków przez pewien okres w celu rozwoju, albo przeznaczają na ten cel jakieś pieniądze ujęte w budżecie na promocję gminy. Wiem, to czysta utopia. Co nie zmienia faktu,że miasto mogłoby jakoś pomóc wypromować ten region (np. budując hotel należący do miasta), a nie - z tego co wiem od kilku przedsiębiorców, rzucać kolejne kłody pod nogi by było jeszcze ciężej. Bo przecież miasto się zwija, to po co je promować? Za 10 lat będziemy się mogli pochwalić tym, że jesteśmy jedną wielką wiochą, ludzie będą nas odwiedzać, by zobaczyć, jak można było doprowadzić to miejsce do takiej ruiny w tak krótkim czasie...

PostWysłany: Wto 18:27, 26 Cze 2007    Temat postu:

A jeszcze nie tak dawno mówiła Pani, że nie widzi Pani innego kandydata na burmistrza jak tylko tego, który jest w tej chwili. Rządzi on już od lat i jemu to zwłaśnie zawdzięczamy obecny "dynamiczny rozwój " Złocieńca.
Przy takim rządzeniu za 10 lat niewiele tu pozostanie. Mówiłem to przed wyborami, mówię tak i teraz.

PostWysłany: Wto 18:33, 26 Cze 2007    Temat postu:

bogdan1562 napisał:

Panie Bogdanie, chyba mnie Pan z kimś pomylił Razz W wyborach głosowałam na Panią Wojtaszek, jeśli chce Pan wiedzieć. A co do obecnego burmistrza - być może powiedziałam coś takiego w kontekscie "mniejszego zła" i na pewno była to ironia. Zresztą, to już nie chodzi tylkoo tego burmistrza ale o nastawienie każdego innego - zmiana władzy= całkowite przekreślenie absolutnie wszystkich (i tych dobrych, i złych) planów poprzedniej kompanii... A myślac w ten sposób - do niczego nie dojdziemy Sad

PostWysłany: Wto 21:07, 26 Cze 2007    Temat postu:

Balbina napisał:

Panie Bogdanie, chyba mnie Pan z kimś pomylił Razz

Very Happy Very Happy Chce Pani powiedzieć, że ze mną jest już źle? Very Happy Po ostatniej Pani wypowiedzi moja sympatia do Pani straaaaasznie wzrosła Very Happy ... chociaż i tak była znaczna Very Happy

PostWysłany: Wto 21:10, 26 Cze 2007    Temat postu:

Ojej, bardzo dziękuję za taką aprobatę :* Wciąż z niecierpliwością czekam na obiecany wierszyk Wink A wracając do tematu - nie wiem jak wy, ale ja niestety na dziś nie widzę żadnej szansy na zmianę dla naszego miasta... A tworzenie wirtualnych wizytówek miasta i wystaw fotograficznych w centrum moim zdaniem na niewiele się zda - tylko utwierdzi władze w przekonaniu, że "JEST DOBRZE" :/

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Witamy serdecznie Strona Główna -> Miasto i gmina Złocieniec Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)